استارتاپ توسعه استفاده و آموزش بیمه از محصول خود رونمایی کرد، دال، دلیلی برای انتخاب برترین بیمه

به گزارش وبلاگ شماره 3443، مرکز مشاوره تلفنی 1690 به عنوان بخش اصلی خدمات دال، از اوایل تیر ماه با شماره 1690 پوششی سراسری در کشور خواهد داشت. خدمات این مرکز تماس به طور تلفنی، 24 ساعته و رایگان ارائه می گردد.

استارتاپ توسعه استفاده و آموزش بیمه از محصول خود رونمایی کرد، دال، دلیلی برای انتخاب برترین بیمه

مناسب سازی محصولات بیمه ای و در نهایت فروش محصولات بیمه ای به مصرف کننده هدف نهایی دال است. دال بر اساس برنامه ای که تدوین نموده سعی دارد نفوذ بیمه را به سطوح و شاخه های مختلف بیمه از جمله بیمه آتش سوزی، عمر و... توسعه دهد. این سامانه در حال حاضر به شکل پایلوت برای کارکنان گروه انتخاب فعال شده و یک ماه بعد لانچ عمومی خواهد شد.

استارتاپ توسعه دانش بیمه

ندا اصلاحی، پروداکت منیجر دال علت شکل گیری این استارتاپ را شناخت درباره حوزه بیمه و کشف احتیاجهای جامعه ایرانی درباره صنعت بیمه مطرح کرد.

اصلاحی با اشاره به پارامتر ضریب نفوذ در صنعت بیمه، گفت: ضریب نفوذ بیمه در کشورهای مختلف عدد متفاوتی است. این ضریب در ایران هم نسبت به ضریب جهانی و هم نسبت به کشورهای پیشرفته بسیار پایین است. میانه ضریب نفوذ جهانی 7 تا 7.5 است که در ایران این عدد تقریبا یک است. پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در ایران هم به معنی آن است که ایرانی ها کم تر بیمه می خرند.

به گفته او در علوم اقتصاد و علوم مالی از ضریب نفوذ بیمه به عنوان یکی از پارامترهای رفاه استفاده می گردد.

او با شرح درباره علتی که ایرانی ها کم بیمه می خرند، گفت: عدم آگاهی درباره بیمه علت اصلی خرید کم بیمه به وسیله شهروندان ایرانی است. دال هم در نظر دارد تا مقدار آگاهی جامعه درباره جزئیات خدمات و پوشش های بیمه را افزایش دهد.

پروداکت منیجر دال با اشاره به پژوهش ها و تحلیلی که درباره شرایط بازار بیمه ایران صورت گرفته است، گفت: بر اساس پژوهش ها و کشف دلایل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در ایران، شیوه ارائه محصولات بیمه ای و عدم وجود تنوع محصولات بیمه ای از دلایل اصلی خرید کم بیمه به وسیله افراد است.

او در ادامه شرحات خود، گفت: دال، محصولی مبتنی بر ارائه مشاوره بیمه ای و بالا بردن دانش عمومی از صنعت بیمه، در راستای افزایش ضریب نفوذ بیمه است. قسمت اصلی بیزینس پلن دال پوشش جای خالی دانش پوشش بیمه ای است. این در حالی است که بخشی از عایدی دال از مسیر فروش بیمه تامین خواهد شد.

افزایش نفوذ بیمه

اصلاحی با تاکید بر اینکه دال کوشش می نماید تا ضریب نفوذ بیمه در جامعه را افزایش دهد به انواع بیمه هایی که در کشور به طور عمومی مورد استفاده قرار می گیرد اشاره نمود و گفت: سهم اصلی استفاده از خدمات بیمه به بیمه خودرو مربوط است. سهم اصلی هم مربوط به بیمه بدنه است و سهم بعدی به بیمه شخص ثالث می رسد که نزدیک به 80 درصد رانندگان خودرو بیمه شخص ثالث هم ندارند.

پروداکت منیجر دال می گوید، استفاده کمتر مردم از بیمه ها، مخصوصا بیمه های آنلاین را هم به علت نداشتن آگاهی و ترس حاصل از عدم آگاهی است.

دال میخواهد رشد دانش و سواد درباره بخش های مختلف بیمه را توسعه دهد.

دسترسی گسترده به اطلاعات

علیرضا جزایری، هم بنیان گذار دال نیز به شرح درباره دلایل آغاز به کار این استارتاپ پرداخت و گفت: سامانه دال دلایل چرایی انتحاب یک نوع بیمه را برای کاربر شفاف می نماید.

جزایری درمورد محاسبه و تحلیل قیمت های مختلف سرویس های بیمه بر دسترسی گسترده این سامانه و امکان تحلیل بالای آن هم تاکید دارد.

هم بنیان گذار دال تاکید دارد که هسته پردازشی دال یکی از برترین کرهای مقایسه است. علاوه بر آن مجوزهای لازم هم به طور مناسبی پیگیری شده و امکان ارائه مجوزهای بیمه آنلاین نیز وجود دارد.

جزایری به اتصال سامانه دال به سامانه سنهاب نیز اشاره نمود. در استفاده از سامانه سنهاب افراد با وارد کردن کد ملی و پلاک اطلاعات مناسبی که در مشاوره احتیاج است را در اختیار دال قرار می دهد.

دال بعلاوه مجوز افتا را هم نزدیک به 6 ماه است که دریافت نموده است. موارد امنیتی هم به طور بسیار بالایی رعایت شده و دال پاسدار جریان امنیتی کاربران خود به طور کامل است.

او درباره زیرساخت و معماری پلتفرم آنلاین دال گفت: ساختار دال بر اساس مقیاس پذیری و عدم حضور فیزیکی نیروی انسانی تدوین شده است. بر این اساس پرسنل به شکل دورکاری و بدون حضور در مرکز اصلی امکان دسترسی به اطلاعات مورد نیز را به وسیله سامانه دارند.

جزایری بر امنیت بسیار بالای این لایه هم تاکید نمود.

هم بنیان گذار دال به ساختار بازدید ویدیویی در سامانه دال نیز اشاره نمود و گفت: دال این امکان را دارد که تمامی بازدید بیمه بدنه را به شکل انلاین انجام دهد و از سامانه های دیگر هم برای جلوگیری از تقلب استفاده می نماید.

به گفته او این فرایند در یک فاصله زمانی 10 دقیقه ای انجام می گردد.

جزایری تمرکز و توجه اصلی دال را توسعه زیرساخت مرکز تماس مطرح کرد و گفت این مرکز تماس در حال توسعه نهایی است و تا یک ماه آینده لانچ عمومی خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "استارتاپ توسعه استفاده و آموزش بیمه از محصول خود رونمایی کرد، دال، دلیلی برای انتخاب برترین بیمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارتاپ توسعه استفاده و آموزش بیمه از محصول خود رونمایی کرد، دال، دلیلی برای انتخاب برترین بیمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید