سانگ یانگ تورس ئی وی اکس؛ دوران نو خودروساز پرچالش کره ای!
به گزارش وبلاگ شماره 3443، تورس در واقع گزینه مهم کمپانی کره ای سانگ یانگ برای بازگشت پیروز به بازار پس از بحران های شدیدی است که طی سال های گذشته درگیرش بوده است.
مدتی قبل به معرفی خودروی تازه سانگ یانگ با نام تورس در گروه خودروی عصر ایران پرداختیم که اینجا برای مطالعه در دسترس واقع شده است. تورس در واقع گزینه مهم کمپانی کره ای برای بازگشت پیروز به بازار پس از بحران های شدیدی است که طی سال های گذشته درگیرش بوده است.
البته در تداوم واگذاری های برند سانگ یانگ، گفته می گردد که این برند در آینده نزدیک به کی جی موبیلیتی تغییر نام خواهد داد.
اکنون تصاویر تایید شد ای از مدل الکتریکی تورس نیز روی خط رسانه ها قرار گرفته که در ادامه نگاهی به این آفرودر مجذوب کننده و فناورانه خواهیم داشت هرچند اطلاعات در رابطه با این شاسی بلند الکتریکی بسیار محدود است و سانگ یانگ میخواهد تا آن را به نمایشگاه سئول موبیلیتی شو 2023 در 30 مارس برساند و آنجا اطلاعات بیشتری از این خودرو در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.
تورس ئی وی اکس شباهت های زیادی به نسخه بنزینی تورس دارد و طبیعتا جلوپنجره میزبان شاخص ترین تفاوت این دو تریم است.
داخل کابین این دو مدل نیز تفاوت زیادی دارند. در سانگ یانگ تورس ئی وی اکس از دو نمایشگر دیجیتال در قابی یکپارچه استفاده شده است.
عکسی که از کابین منتشر شده امکان مشاهده جزئیات کامل را فراهم نمی نماید، بنابراین نمی توان در رابطه با بخش تهویه و دسترسی تنظیمات آن نظری داد.
SsangYong Torres EVX
در رابطه با پیشرانه الکتریکی تورس ئی وی اکس هم اطلاعاتی ارائه نشده است. سانگ یانگ اکنون کوراندو ئی-موشن را در فهرست محصولات خود دارد که از یک موتور الکتریکی در ارتباط با محور جلو و 190 اسب بخار خروجی، استفاده می نماید. اما در تورس الکتریکی احتمالا سامانه تمام چرخ الکتریکی یا به عبارت دیگر حضور 2 موتور الکتریکی با جانمایی یک موتور مرتبط با هر محور را باید انتظار داشته باشیم.
در کوراندو ئی-موشن از بسته باتری 55.3 کیلووات ساعت با برد حرکتی 340 کیلومتر استفاده شده که بازهم برای سانگ یانگ تورس ئی وی اکس انتظار حجم بالاتر باتری و برد حرکتی بیشتر وجود دارد.
منبع: عصر ایران
منبع: فرادید