آزادی بیان تا چه مقدار اهمیت پیدا می نماید؟

به گزارش وبلاگ شماره 3443، نداشتن آزادی بیان، کارمندانتان را دلسرد می نماید

یکی از مهمترین مسائلی که کارشناسان حوزه کسب و کار بیشتر از هر چیزی به مدیران تاکید می نمایند، ایجاد فضایی پویا برای تبادل آزادانه نظرات است، که در نتیجه آن فرایند رو به رشد شرکت را مشاهده خواهید کرد. ارزش نهادن به ایده های اعضای شرکت باعث می گردد که آنها کار را از خودشان بدانند و با وجود مسئولیت پذیری بیشتر، در اجرای این پروژه ها نقش پررنگ تری ایفا می نمایند.

آزادی بیان تا چه مقدار اهمیت پیدا می نماید؟

القای حس مشارکت در فرآیندهای شرکتی، به بالارفتن اعتماد به نفس کارمندان یاری شایانی خواهیم کرد که در نهایت به فروش و سودآوری ختم می گردد. در ادامه با وبلاگ شماره 3443 همراه باشید.

دلایل عدم مشارکت کارمندان

1- ترس از تحقیر شدن: با عدم وجود اعتماد بنفس در کارمندان، شاید خیلی از آنها بترسند که با مطرح کردن مسئله یا راه چارهی با انتقاد شدید مدیران و در شرایط بدتر انتقام جویی آنها روبرو شوند. از طرف دیگر هم، آنها از این می ترسند که با مشارکت نکردن افرادی ناکارآمد به نظر برسند.

2- اقتدار هوادار گرایانه: خیلی از کارمندان از شرایط محیطی شرکت می آموزند که به هیچ عنوان حق چانه زنی و مخالفت با رئیس خود را ندارند و برترین راه چاره، موافقت و پشتیبانی از مدیر است.

3- تجربیات ناخوشایند: شاید اگر با سرپرستی بی توجه کار نموده باشند که در گذشته حرف ها و اعمال آنها را نادیده گرفته باشد، حتما با خود فکر می نمایند ارزش واقعی کوشش های آنها را کسی درک نخواهد کرد.

4- عدم تجربه کافی در معاشرت های رسمی: شاید کارمندانی که، به شیوه درست اظهار نظر خود، اطمینان کافی ندارند، با بیان نظراتشان تصور نمایند که این حرف ها کمی ناخوشایند بنظر می رسد.

5- بطور واقعی به نظرات اهمیت دهید: کمتر شعار بدهیم و بگوییم از نقدها و پیشنهادات شما استقبال می کنیم. به طور واقعی در دسترس باشید و ایده های کارمندان را بشنوید و عملی کنید.

بطور کل سیستم شرکتی را باید به سمتی سوق دهیم که مدیران و سرپرستان، مستمعین خوبی باشند و در نهایت الگویی پیاده سازی گردد تا کارمندان بهتر از همواره بتوانند، حرف هایشان را بیان نمایند.

تشویق کارمندان به پیگیری و تعامل بیشتر

از کارمندان به دفعات بخواهید که مشارکت بیشتری انجام دهند و اینکه انتظار بیشتری از آنها دارید. شما به مرور باید اعتماد آنها را جلب کنید و نشان دهید که پیگیر این مسئله هستید.

  • برقراری ارتباط صحیح با کارمندان بسیار اهمیت دارد، هر فرآیندی را با دقت آنالیز کنید بطوریکه رفتار شما، کار آنها را بی ارزش جلوه ندهد.
  • در دفتر کارتان همواره حاضر باشید، مدیری که در دسترس نباشد، نباید این انتظار را از کارمندان داشته باشد که بازخورد مناسبی دریافت کند.
  • حتی اگر به زمانی برای فکر کردن احتیاج دارید، بازهم سعی کنید در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ آن ها را بدهید.
  • در هنگام مصاحبه با کارمندان، تلفن همراهتان را کنار بگذارید و لپ تاپ خود را ببندید.
منبع: الی گشت

به "آزادی بیان تا چه مقدار اهمیت پیدا می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادی بیان تا چه مقدار اهمیت پیدا می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید