مشتریان از دو خودروساز کره جنوبی به علت نداشتن امنیت شکایت کردند
به گزارش وبلاگ شماره 3443، با انتشار ویدئو هایی از سرقت خودرو های هیوندای و کیا، این دو شرکت با شکایت های گروهی روبرو شدند.

15 شکایت گروهی بر علیه دو شرکت خودروسازی هیوندای و کیا، از سوی مشتریان این دو شرکت در 14 استان مطرح شده است. صاحبان خودرو ها ادعا می نمایند محصولات این کشور که در سال های گذشته عرضه شده اند و در تعداد آن ها به میلیون ها دستگاه می رسد، به علت راحتی سرقت بسیار نا امن هستند.
گزارش های مختلف ادعا می نمایند که این وسایل نقلیه معیوب هستند، زیرا فاقد ایموبلایزر هستند. ایموبلایزر یک سیستم ضد سرقت است که تا زمانی که قفل ECU باز نشود، از روشن شدن خودرو جلوگیری می نماید.
اما این ادعای حقوقی صرفاً یک تئوری نیست. مالکان خودرو های هیوندای و کیا برای چندین ماه در استان های آمریکا به طور خاص هدف سارقان خودرو قرار گرفته اند. به گفته ایرا گابریل، سخنگوی هیوندای، این نقص شامل خودرو های Accent، Elantra، Elantra GT، Sonata، Veloster، Venue، Kona، Tucson، سانتافه، سانتافه اسپورت، سانتافه XL در مدل های بین سال 2016 تا 2021 وجود دارد.
لیست خودرو های شرکت کیا از این هم بیشتر است و به گفته جیمز بل، سخنگوی این شرکت، هر خودروی کیا که بین سال های 2011 تا 2021 ساخته شده و از کلید فولادی استفاده می نماید، در معرض خطر سرقت قرار گرفته است.
در حالی که این موضوع بیشتر مالکان خودرو های شخصی را تحت تاثیر قرار داده است، نمایندگی ها نیز از این موضوع در امان نیستند.
وبلاگ شماره 3443 مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان