هفدهمین سال صدرنشینی سامسونگ در بازار جهانی تلویزیون

به گزارش وبلاگ شماره 3443، در جدیدترین گزارش موسسه تحقیقاتی Omdia اعلام شد

براساس جدیدترین گزارش موسسه تحقیقاتی اومدیا (Omdia) شرکت سامسونگ در سال 2022 برای هفدهمین سال متوالی مقام نخست بهترین فراوری کننده بازار جهانی تلویزیون را کسب کرد.

هفدهمین سال صدرنشینی سامسونگ در بازار جهانی تلویزیون

ادامه رجحان سامسونگ در بازار جهانی تلویزیون را بیش از هر چیز می توان به تعهد و تلاش های این شرکت برای ارائه محصولاتی با تجربه ای ممتاز و طراحی کاربر محور مرتبط دانست.

توجه ویژه سامسونگ به محصولات سری ممتازی مثل Neo QLED این فرصت را برای این شرکت فراهم نموده تا برای 17 سال متوالی به پیشروی خود در بازار جهانی تلویزیون ادامه دهد. مقدار فروش تلویزیون های سری QLED و Neo QLED سامسونگ در سال 2022 به رقم قابل توجه 9.65 میلیون دستگاه رسید که مجموع فروش این سری از تلویزیون ها را از زمان عرضه آنها در سال 2017 به حدود 35 میلیون دستگاه می رساند. در بخش تلویزیون های بالای 75 و 80 اینچ که با نام فوق بزرگ (ultra-large) دسته بندی می گردد، سامسونگ به ترتیب با 36.1 و 42.9 درصد، بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده است. در دسته تلویزیون های پرمیوم با ارزش بیش از 2500 دلار، سامسونگ رتبه نخست بازار را از نظر درآمدی با 48.6 درصد در اختیار دارد.

چئولگی کیم، معاون اجرایی بخش نمایشگرهای بصری سامسونگ در خصوص گزارش نو موسسه اومدیا می گوید: پیشروی 17 ساله سامسونگ در این صنعت بیش از هر چیز مدیون وفاداری و اعتماد مصرف نمایندگان به محصولات ماست. برای ادامه این پیشروی ما همچنان به ارائه محصولاتی که فراتر از کیفیت تصویر به خلق تجربه ای رضایت بخش یاری کند، ادامه خواهیم داد.

رهبری سامسونگ در بازار جهانی تلویزیون و ادامه آن برای 17 سال متوالی، تاییدی بر تعهد و تلاش این شرکت برای ارائه پیشرفته ترین و نوآورانه ترین محصولات با طراحی مورد نظر مصرف نمایندگان و تجربه کاربری ارتقا یافته است.

آغاز این پیشروی با عرضه تلویزیون های سری Bordeaux در سال 2006 رخ داد، جایی که تلویزیون های LCD با طراحی خاص و وزنی سبک ارائه شد. در خاتمه این سال برای اولین بار شرکت سامسونگ، رتبه نخست بازار جهانی تلویزیون را کسب کرد. ارائه اولین تلویزیون LED در سال 2009 و نخستین تلویزیون هوشمند در سال 2011 موجب شد تا ضمن حفظ جایگاه برتر سامسونگ در بازار جهانی، محصولاتی با پیشرفته ترین فناوری ها به کاربران ارائه گردد.

مسیر سامسونگ برای ارائه محصولاتی با نوترین فناوری ها و نوآوری در کیفیت تصویر ادامه داشت تا اینکه در سال 2017 برای نخستین بار از تلویزیون های سری QLED رونمایی شد. این تلویزیون ها با فناوری کوانتوم دات ساخته شدند تا اولین دستگاه هایی باشند که از حجم رنگ 100 درصدی پشتیبانی می نمایند. نوآوری های گسترده سری QLED باعث شد تا سامسونگ اصطلاح نمایشگر نسل بعدی را برای این تلویزیون ها به کار ببرد.

در سال 2018 سری پیشروی QLED 8K روانه بازار شد و پس از آن در سال 2021 دو سری نو Neo QLED با فناوری Quantum Mini LED و تلویزیون های MICRO LED عرضه شدند. مجموعه نو تلویزیون های سامسونگ با اتکا به فناوری های پیشرفته خود، استانداردهای کیفیت تصویر تلویزیون را بازتعریف کرد.

سامسونگ در ارائه سری های متنوع و نو تلویزیون هم نقشی پیشرو در بازار ایفا نموده و سری Lifestyle را عرضه نموده است. آغاز این سری با طراحی منحصربه فرد تلویزیون های The Serif در سال 2016 همراه بود و پس از آن به منظور ارتقای تجربه کاربری، دستگاه های متنوعی در سری های The Frame، The Sero، The Terrace، The Premiere و The Freestyle طراحی و عرضه شد.

تعهد سامسونگ به نوآوری در سال 2023 با توسعه فناوری های طراحی شده براساس نیازهای کاربران ادامه یافت. از جمله این فناوری های پیشرفته راه چاره SmartThings است که با یکپارچه سازی و امکان اتصال چندین دستگاه، این فرصت را برای کاربران فراهم می نماید تا تجربیات شخصی سازی شده خود را خلق نموده و نیازهای منحصربه فرد خود را رفع نمایند.

منبع: فوت و فن

به "هفدهمین سال صدرنشینی سامسونگ در بازار جهانی تلویزیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفدهمین سال صدرنشینی سامسونگ در بازار جهانی تلویزیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید