قیمت گذاری کالا و مقدار تخفیف ها در بلک فرایدی دیجی کالا چطور معین می گردد؟

به گزارش وبلاگ شماره 3443، جشنواره بلک فرایدی دیجی کالا از 5 تا 7 آذر 1400 برگزار گردید. این جشنواره از جمله کمپین های بزرگ دیجی کالاست که در آن بیشترین و برترین تخفیف های ممکن روی کالاها ارائه می شوند؛ اما تجربه برگزاری چنین جشنواره هایی نشان می دهد که تخفیف های ارائه شده و بعلاوه صحت و سلامت برگزاری این جشنواره ها موضوعی است که بسیاری از کاربران در خصوص آن سوال دارند و گاهی اوقات ممکن است با سوء تعبیرهایی هم همراه گردد. مثلاً این سؤال که آیا تخفیف های ارائه شده در این کمپین ها واقعی ست یا حالت کاذب دارد؟ و از چه طریق می گردد واقعی بودن این تخفیف ها را صحت سنجی کرد؟ در این مقاله به ساز و کارها و راهکارهایی می پردازیم که دیجی کالا برای پیشگیری از به وجود آمدن تخفیف های غیر واقعی و برگزاری صحیح جشنواره های بزرگ در پیش گرفته و پیاده سازی می نماید.

قیمت گذاری کالا و مقدار تخفیف ها در بلک فرایدی دیجی کالا چطور معین می گردد؟

قیمت و تخفیف خرید کالاها برای بلک فرایدی در دیجی کالا چگونه مشخص می گردد؟

در مارکت پلیس دیجی کالا بیش از 7.5 میلیون تنوع کالایی و بیش از 160 هزار فروشنده وجود دارد. تمام این 7.5 میلیون کالا به طور بالقوه امکان ورود به جشنواره بلک فرایدی را دارند اما برای ورود، فرآیندهای متفاوتی شکل گرفته است تا قیمت ها و تخفیف های ویژه ای که اعمال شده، منطقی باشد. کالاها در صورتی می توانند مجوز ورود به بلک فرایدی را کسب نمایند که فروشنده آن کالا، دو موضوع محوری زیر را رعایت نموده باشد:

  • آنالیز قیمت پس از تخفیف:

کالاهایی اجازه ورود به بلک فرایدی را دریافت می نمایند که قیمت تمام شده و پس از تخفیف محصول موردنظر در پایین ترین قیمت ممکن آن کالا در 30 روز گذشته باشد.

روز آغاز کمپین بلک فرایدی (پنجم آذرماه) را در نظر بگیرید، قیمت تمام شده و بعد از تخفیف کالاهای این کمپین باید پایین ترین قیمت ممکن در 30روز گذشته از این تاریخ باشد و قیمت بهتری از آن در این بازه زمانی وجود نداشته باشد. این موضوع به صورت سیستمی به وسیله نمودار قیمت، پایش و آنالیز می گردد. کاربران دیجی کالا هم می توانند نمودار قیمتی را در تمامی صفحات محصول، مشاهده و برای خرید آگاهانه از این قابلیت استفاده نمایند. البته این مورد شامل چند دسته از کالاها مثل طلا، موبایل، لپ تاپ و… به علت نوع متفاوت قیمت گذاری آن ها نمی گردد.

  • آنالیز قیمت پیش از تخفیف:

کالاهایی اجازه ورود به بلک فرایدی را دریافت می نمایند که قیمت پایه و پیش از تخفیف محصول موردنظر در برترین قیمت ممکن آن کالا در 30 روز گذشته باشد.

علاوه بر مورد اول، قیمت پایه یا همان قبل از تخفیف کالا نیز اهمیت دارد که فرآیند مشابهی برای آن در نظر گرفته شده است. قیمت قبل از تخفیف کالاهایی که در بلک فرایدی عرضه می شوند باید برترین قیمت کالا در 30روز قبل از تاریخ آغاز کمپین باشد. این به آن معنا است که فروشنده ها نمی توانند قیمت اصلی کالا را افزایش دهند و سپس با تخفیف بیشتری به فروش برسانند. آنالیز و نظارت بر قیمت قبل از تخفیف کالاها، به جلوگیری از ایجاد تخفیف کاذب و کاهش درصد خطا می تواند یاری کند و این موضوع هم با آنالیز نمودار قیمت کالاها، مورد نظارت قرار می گیرد.

تمام فرآیندهای صحت سنجی و اعتباربخشی قیمت ها در بلک فرایدی به صورت سیستمی انجام می گردد که درصد خطا را به حداقل ممکن می رساند؛ اما با این حال نظارت و آنالیز تیم کنترل قیمت دیجی کالا نیز یاری می نماید تا تخلفی در فرآیند قیمت گذاری و تخفیف صورت نگیرد.

چه کالاهایی نمی توانند وارد بلک فرایدی شوند؟

کالاهایی وارد بلک فرایدی می شوند که از زمان ثبت آن ها در سایت حداقل 5 روز گذشته باشد و یا آن کالا قبلا هم فروش رفته باشد. وجود این فیلتر موجب می گردد تا کالاهایی که به ثبات قیمتی نرسیده اند، مجوز ورود به جشنواره را کسب ننمایند.

اگر کاربران تخلفی در فرآیند قیمت گذاری و تخفیف ها مشاهده کردند چگونه می توانند گزارش دهند؟

با وجود مکانیسم های کنترلی دیجی کالا باز هم امکان خطا وجود دارد. گزارش دهی مستقیم به وسیله پلتفرم و به هنگام خرید، امکانی ست که دیجی کالا به مشتریان داده است. گزینه آیا قیمت مناسب تری سراغ دارید؟ که زیر جعبه خرید تمام صفحات محصولات وجود دارد برای گزارش قیمت های مناسب تر یک کالاست. این گزارش ها آنالیز می شوند و در صورت احراز تخلف، با فروشنده برخورد می گردد.

منبع: فرارو

به "قیمت گذاری کالا و مقدار تخفیف ها در بلک فرایدی دیجی کالا چطور معین می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت گذاری کالا و مقدار تخفیف ها در بلک فرایدی دیجی کالا چطور معین می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید